Diesel brændstofkvaliteten er en forespørgsel ikke en garanti

Diesel motor design bestræber sig på at øge motorens ydeevne har gjort store fremskridt i motoren brændstof levering til forbrændingskammeret. Dagens dieselmotor er mere støjsvag, glattere og mere kraftfuld. Men dagens dieselmotor ejere har udsigt over en vigtig faktor. Kvaliteten af dagens dieselolie har ikke avancerede til den samme sats som motor forbedringer.

Dieselolie begynder at blive forringet så snart det er produceret. Senest 30 dage efter raffinering, alle dieselolie uanset mærke, går gennem en naturlig proces, der kaldes re polymerisation og oxidation. Denne proces former lakker og uopløselige tandkød i brændstof ved at forårsage molekyler af brændstof til at forlænge og Lænker sammen. Disse komponenter nu falde til bunden af brændstoftanken og danne asphaltene også kendt som diesel slam. Brændstoffet begynder at dreje mørk i farven, lugter dårligt, og i de fleste tilfælde forårsager motorer til at ryge. Motorerne røg, fordi nogle af disse klynger i de tidlige stadier er små nok til at passere gennem motoren filtrering og ind i forbrændingskammeret. Da disse klynger stigning i størrelse, bliver kun en del af molekylet brændt. Resten går ud af udstødningen som uforbrændt brændstof og røg. Med stigninger i klyngestørrelse begynder de at reducere strømmen af brændstof af tilstopning filtre. Filtrene kun løse symptomet og ikke årsagen.

Det anslås, at otte ud af hver ti dieselmotor fiaskoer har været direkte forbundet med dårlig kvalitet og forurenet brændstof. Opbygning af forurener i brændstofsystemer og lagertanke kan hurtigt tilstoppe filtre, hvilket resulterer i motoren lukket ned, brændstof pumpe slid og dieselmotor skader.

Forstå, at de fleste brændstof har nogle mængden af vand i det fra enten kondens eller ventilationskanaler. Denne trussel kræver, at vi indser den ekstra byrde pålagt dieselolie i stedet for benzin. Benzin fungerer som brændstof kun. Dieselolie, på den anden side skal også afkøle og smøre indsprøjtning system dele. Disse dele er udviklet til meget tætte tolerancer – op til 0.0002 tomme- og kontaminering betyder, hurtig del slid. Vand fortrænger dieselolie. Når brændstoffet er fordrevet slid forekomme fordi smøring er nu fraværende.

Vand, der kommer ind i forbrændingskammeret resulterer i endnu mere alvorlige skader. Når det kommer i kontakt med varmen i forbrændingskammeret (over 2000 grader F), det vender straks til damp og ofte eksploderer spidsen af injektoren. Vand forårsager korrosion af kampvogne, linjer, injektorer og reducerer combustibility.

Andre områder af interesse omfatter den producerer flere udstødningsemissioner og effektuering EPA standarder.

Bakterier også fremlægge et alvorligt problem. Bakterier lever af kvælstof, svovl og jern, der kan være til stede i brændstof eller tank.

Så er der alger. Der er absolut ingen alger i dieselolie. Du kan have svamp og mikrobiel forurening men ingen alger. Dette er en misvisende for diesel slam. Så hvis du har en diagnose af alger og tilføje et biocid, har du gjort to ting, 1) fundet en mekaniker, der er forkert og 2) ikke gjort noget for at løse problemet.

Hvorfor er der så meget dårlig brændstof?

Den vigtigste grund er på grund af øget populariteten af diesel magt og den ledsagende øget efterspørgsel efter mere brændstof. Der var en tid, hvor dieselolie forblev i raffinaderiet lagertanke længe nok til at naturligt adskille og afregne, så den rent brændstof skal tegnes. Nu med øget efterspørgsel, dieselolie forbliver aldrig stationær længe nok for afvikling, og suspenderet vand og faste stoffer er videregivet til jer, brugeren.

Ændringen i raffinaderiet teknikker er et andet problem. For at få flere produkter pr. dollar; dieselolie er nu ved at blive raffineret fra mere marginal dele af råolie tønde. Dette resulterer i en lavere kvalitet produkt, er i sagens natur tykkere og indeholder mere forurening.

For det tredje, nuværende brændstof distributionsmetoder også har en negativ indvirkning på betingelse af brændsel på leveringstidspunktet. I mange tilfælde styre mæglere brændstof salg for at major distributionsterminaler og bestemme leveringsdatoer. Der er ingen fortælle hvor længe brændstoffet har været i distributionsnettet og hvor mange gange den er blevet overført. Sjældent disse distributører filtrere brændstoffet, som de overfører det.

Løsningen: multifunktionelle diesel additiv pakker og hardware.

For din enkelt køretøj eller flåde er forbedring af brændstofkvaliteten ved brug af tilsætningsstoffer og nuværende teknologi altid et godt valg.

Mange diesel brændstof tilsætningsstof pakker behandle nøglespørgsmål med hensyn til brændstof ydeevne; nogle forbedre brændstoføkonomien, øge smøreevne, forbedre kolde flow, og forbedre cetantal. Og nogle kun spørgsmålet om rust og korrosion, men alle bør overvejes.

De fleste diesel brændstof tilsætningsstoffer indeholde forbrænding jordforbedringsmidler, der frigiver ilt under kompressionsslaget. Dette giver mulighed for forbrænding at starte før, giver for en mere komplet brændstof burn. En mere fuldstændig forbrænding giver al magt dit brændstof og motor er i stand til at producere. Som forbrænding får jordforbedringsmidler og du en glattere kørende motor, en stigning i hestekræfter, der forbedrer brændstoføkonomien og reduktion i sort røg emissioner.

Cetan er en performance-rangering af en diesel brændsel, en højere cetantal eller cetan rating angiver større brændstofeffektivitet. Det brændstof cetan påvirkninger, varighed af hvide rygning efter opstart, drivability før warm-up, og intensiteten af diesel banke på tomgang. Øge cetantal af brændstof og du har forbedret ydeevne.

I diesel brændstofsystemer giver brændstoffet smøring til brændstofpumpe og dyser. Brændsel med ringe smøreevne kan forårsage overdreven slid og for tidlig svigt af disse komponenter. Forbedre smøreevne og forlænger motorens levetid.

Dieselolie har pour point (den laveste temperatur som en olie eller andre væsker vil hælde givet vilkår) inden for rækkevidde af normale vintertemperaturer. Som brændstof nærmer sig sin pour point, paraffin i brændstof form voks krystaller, der forhindrer det i at flyde. Flow-jordforbedringsmiddel tilsætningsstoffer ændre voks krystaller, sænke pour point af brændstof og give bedre koldt vejr ydelse.

For på synet lagertanke gennemgås andre emner. På sight lagertanke har altid en lille mængde af den første gallon af brændstof nogensinde sat i dem, medmindre det er drænet 100% og renset. Så tilføjer nye, friske brændstof altid har lidt af den dårlige tilføjes det hver gang brændstof er købt. Fortynde dårligt med gode over tid er en frameldingsregisterets kamp. Brændstoffet vil altid være dårlig brændstof, indtil det centrale problem er rettet

Rækkefølgen af behandling for brændstof relaterede problemer bør altid begynde med en konstatering af om der er vand i brændstoffet og hvis brændstoffet har mikrober (brændstof bugs) i den. Vand pasta og brændstof Test Kits kan bruges i denne fase af vedligeholdelse. Hvis mikrober opdages, kræves anvendelse af biocider. Biocider har ingen indvirkning på og vil ikke fjerne slammet problemet. Biocider dræbe bakterier, det er alt!

Vandspørgsmålet bør altid afhjælpes først ved brug af brændstof vand separator på beholderen eller på udstyr. Næste en multifunktionel kemisk tilsætningsstof bør tilføjes for at forbedre brændstof ydeevne og derefter, hvis behov et problem specifikke tilsætningsstof til at opløse diesel slam og eller en rust inhibitor at beskytte ståltanke. Langsigtet forebyggelse anbefales brug af magnet brændstof balsam. Disse enheder hele tiden vende den re polymerisering af brændstof under omsætning og reducerer behovet for løbende tilsætningsstof brug. Alle de nødvendige kur er tilgængelig fra Dieselcraft væske Engineering på

Konklusion

Der er ingen god tid til at finde ud af, at din motor ikke vil operere eller at halvdelen dens levetid er gået tidligt på grund af forurenet eller dårlig kvalitet brændstof. Da ingen kan forudsige en opdeling, er den eneste sikre metode forebyggelse.

Indse nu, at du har et problem, og håndtere det nu, eller behandle uventet katastrofe og reduceret udstyr liv, der kommer på det helt forkerte tidspunkt og er ikke i budgettet!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Navigation